Nya nycklar (uthämtning)

Vi byter för närvarande låssystem i hela klubben.

Du som är medlem kan hämta ut nya nycklar som ersätter den eller de du har.

Det finns för närvarande två alternativ för uthämtning.
1) Hellgrens Lås, Årstavägen 6 (vardagar 8-15)
2) Klubbhuset lördag den 2 november kl. 10-14

För att få hämta ut nyckel måste du kunna visa upp:
– Legitimation
– Befintlig (gammal) nyckel som tillhör dig.

OBS!
– Enbart de som har s.k. B-nyckel (d.v.s. har båt eller kajak i klubben, och medlemmar i Dalbo som också är medlemmar i ÖBK för sjösättning via ÖBK:s slip) får tillgång till varvsplanen (uppläggningsplanen) under vinterhalvåret.
– Andra delar så som t.ex. klubbhus och hamnområdet har alla även fortsättningsvis tillgång till.

OBS!
Eftersom isättningen av nyckeln alstrar el för att låset ska fungera behöver man sätta i den på rätt sätt. Man får öva på att sätta in nyckeln långsamt för att ström ska alstras. Man får inte ha bråttom. Man får prova sig fram.

Efter låsbytet kan vi stänga av nycklar som tappas bort eller av andra skäl kommit på avvägar. Vi kan också vid behov, t.ex. stölder,  ta reda på vilken nyckel som använts för att öppnat ett lås vid en viss tidpunkt.