Ny gästhamn i Stockholm

KSSS öppnar gästhamn i hjärtat av Stockholm

Intresset för båtliv är större än på mycket länge, men för många har det varit svårt att besöka Stockholm med fritidsbåt. Nu öppnar Kungliga Svenska Segelsällskapet (KSSS) en ny gästhamn mitt i centrala Stockholm direkt efter midsommar. KSSS hoppas att fler båtburna turister och stadsbor skall ta chansen att besöka Stockholm och kanske framför allt då Djurgården med det fantastiska utbud av aktiviteter som finns här.

De som främst kommer att lägga till i hamnen är de som tycker båtlivet är härligt, men vill ta en paus från klubbholmar och ytterskärgård och besöka staden med dess utbud av restauranger och aktiviteter. Bara Djurgården har årligen 15 miljoner besökare och vi tror att några av dem också hellre skulle välja båten för att ta sig in till stan.

KSSS driver idag gästhamnen i Saltsjöbaden och tre gästhamnar i Sandhamn: Lökholmen, Sandhamn och Telegrafholmen. Vår ambition är att alltid hålla en hög servicegrad i våra gästhamnar och så kommer det också att bli i den nya Djurgårdshamnen. Skickliga hamnvakter som hjälper till med förtöjning och tampar är en trygghet, inte bara för alla de som under de senaste somrarna startat sitt båtliv.

Dessutom skapar KSSS gästhamnar många arbetstillfällen för ungdomar. När det gäller den nya Djurgårdshamnen kommer anläggningen att utvecklas löpande med olika aktiviteter. En levande hamn med nya möjligheter i hjärtat av Stockholm.

KSSS Djurgårdshamn      Galärvarvsvägen 8, 115 21 Stockholm

Gästhamnsplatser           120

När                                   28 juni – 15 september.

Var                                   Nordvästra hörnet av Djurgården bredvid Junibacken.

Att göra                            Junibacken 10 m, Vasamuseet 200 m, Gröna lund 750 m, Skansen 850 m.

Priser                               Nattavgift från 370 SEK. Betalning via Dockspot Pay and Stay.

Dagavgift från 200 SEK (fram till 18:00). Kortbetalning till hamnvakt.

Bokningsbara gästplatser  Tio förbokningsbara platser via www.Dockspot.com

Kontakt                            Epost: djurgarden@ksss.se, Tel: 08-556 166 86, Web: KSSS Djurgårdshamn

För frågor kring hamnen kontakta Malin Dunér, Hamnkapten malin@ksss.se

eller Stefan Rahm, Klubbdirektör stefan@ksss.se, 070-180 85 57